Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Mow my lawn please


Ποιος είναι αυτός που μπορεί να μου εγγυηθεί ότι ένας επαγγελματίας, «ειδικός» στην κουβέντα μπορεί να βοηθήσει?
Πριν πάρω την απόφαση να πάω είχα την απορία. Θα σου πει κάτι διαφορετικό? Κάτι που δεν βλέπεις? Θα μπορέσει να μπει στη θέση σου και να νιώσει ότι νιώθεις?
Αυτό που θα σε συμβουλεύσει θα είναι το σωστό?
Μου έλεγε η φίλη μου-σανίδα σωτηρίας- ότι πρέπει να πάω, επέμενε και εγώ την άκουγα με προσοχή ή μάλλον έκανα ότι την άκουγα και μετά σκεφτόμουν από μέσα μου ότι δεν έχω ανάγκη κανέναν. Δεν μπορεί να κάνω λάθος επιλογές και at the end of the day θα αποδειχτεί ότι έκανα καλά. Είναι τόσο δύσκολο να αποδεχτείς ότι έχεις κάνει λάθος (ειδικά εγώ) και ένας άνθρωπος που δεν έχεις ξαναδεί ποτέ μπορεί να σε ακούσει και να οδηγήσει το μυαλό σου σε πιο ξεκάθαρα μονοπάτια.

Ο ψυχολόγος μάλλον λειτουργεί σαν κηπουρός.
Του παραδίδεις ένα παραμελημένο κήπο που τον έχεις αφήσει στο έλεος της τύχης. Εκείνος αναλαμβάνει να σε κάνει να καταλάβεις γιατί τον παραμέλησες και ποια από τα αναρριχώμενα φυτά που αποφάσισες κάποια στιγμή χωρίς δεύτερη σκέψη να φυτέψεις πρέπει να ξεριζώσεις γιατί απειλούν να πνίξουν ότι όμορφο είχες φτιάξει εσύ τόσο χρόνια. Μπορεί επιπλέον να σε κάνει να δεις μερικά μικρά λουλουδάκια που έχουν ξεμυτίσει από αυτά τα αναρριχώμενα φυτά και μέσα στη βιασύνη σου να καθαρίσεις μπορεί να τα ποδοπατήσεις ή να τα ξεριζώσεις (άκαρδη).

Από την άλλη και εσύ σαν ιδιοκτήτης αποκλείεται να μην έβλεπες το χάος που επικρατούσε στον κήπο σου. Σίγουρα θα ντρεπόσουν να τον δείξεις στους φίλους σου και στην οικογένεια σου. Απλά έκοβες ανά διαστήματα ότι λουλούδια είχαν μείνει και τους τα πήγαινες για να στολίζουν τα βάζα τους και να σκέφτονται όταν τα κοιτάζουν ότι μάλλον τον φροντίζεις τόσο πολύ που έχεις απεριόριστη παραγωγή λουλουδιών!
Πόσο μου αρέσουν οι παρομοιώσεις, εσύ τις βαριέσαι?
Δεν είναι πιο ωραίο να γράφει κανείς έτσι από το να αναλύει τι μου είπε, τι του είπα, τι δεν απάντησα ενώ έπρεπε? Τα βαριέμαι αυτά.

Γυρνάω στον κηπουρό μου. Ο πελάτης που λες έχει πάντα δίκιο. Δεν μπορεί να σου πει τι πρέπει να κάνεις. Μπορεί να σου κάνει ερωτήσεις που θα σε κάνουν να καταλάβεις μόνος σου ποια είναι η ποιότητα που αναζητάς.
Μπορεί βέβαια βάση εμπειρίας να σου πει ποια φυτά δεν μπορούν να στεριώσουν στο δικό σου χώμα, στην βάση του κήπου σου.
Και μετά είναι στο χέρι σου τι θα κάνεις. Θα φέρεις μπουλντόζα για να αλλάξεις ριζικά ή θα κάνεις δοκιμές με όλα όσα είχες δει σε άλλους κήπους μέχρι να βρεις αυτό που ταιριάζει και «στεριώνει»?
Εγώ θα προτιμούσα βέβαια να μου πει τι να κάνω με λεπτομέρεια ώστε να έχω το καλύτερο αποτέλεσμα για να μην πρέπει να σπάω το κεφάλι μου να καταλάβω. Χαίρω πολύ τότε μάλλον πρέπει να πάω να μου πουν τα χαρτιά ή τον καφέ. Ευτυχώς που τα φοβάμαι αυτά όπως ο διάολος το λιβάνι.

Θα δείξει...ο κηπουρός μου λέει ότι ένα λουλούδι δεν χρειάζεται μόνο το κατάλληλο χώμα για να ανθίσει. Θέλει νερό, λίγο φυτοφάρμακο, λίγη παρέα, τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες.

Ουφ τόσα πολλά πρέπει, μπορεί και μάλλον για λίγη χαρά!
Σίγουρα αξίζει τον κόπο. Δεν τον λες και κόπο, η καθημερινότητα είναι που πρέπει να αλλάξει.
Γράφω και παράλληλα σκέφτομαι αυτά που μου είπε σήμερα ο κηπουρός.
Πρέπει μέχρι την επόμενη φορά που θα τον δω να τα έχω επεξεργαστεί, δεν τα θυμάμαι όλα μου έρχονται ακόμα και την ώρα που κοιμάμαι. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου